Behanlingmetoder

Som supplement til akupunkturen benytter jeg i klinikken forskellige teknikker, der fremmer resultaterne af behandlingen.

El-stimulation:

Ved nogle behandlinger kan man med fordel anvende el-stimulation. El- stimulation bruges ofte ved led og muskel-smerter, sportsskader, gamle skader hvor smerten ikke forsvinder, muskelspændinger, ryg og knæ-smerter. Små krokodillenæb sættes på skaftet af de nåle der sidder i de punkter man ønsker at påvirke/stimulere, man tilfører derefter en lavfrekvent strøm. Patienten mærker strømmen som en svag snurrende fornemmelse i punktet. Der er ikke smerter forbundet med denne form for behandling.

ECIWO:

er en en ganske ny form for akupunktur, som bygger på den teori at hele kroppen er repræsenteret på bestemte mindre områder af kroppen. Eciwo betyder "embryo contains information of the whole organism" og ved denne form for akupunktur påvirkes punkter langs de lange rørknogler (især mellemhånds og mellemfodsknogler) hvorved man via refleksbaner påvirker andre dele af kroppen og de indre organer.

vacum.jpg

Sugekopper:

vakum behandling på akupunkturpunkter.Metoden er over 5000 år gammel og tilhører de ældste måder at behandle på. Ved at placere kopper på huden udsætter man vævet for et undertryk, hvorved årer, kar og kapillærer bliver udvidet med det resultat at blod og lymfestrøm forøges. Ved at bruge et undertryk på huden, stimulerer man kroppen til bedre at kunne gennemstrømme f.eks en øm eller spændt muskel.

Moxa:

har vist sig at være særlig effektiv til behandling af både akutte- og roniske problemer. Hos Aku-zonen bruges Moxa til at varme små områder på kroppens akupunkturpunkter med den hensigt, at stimulere blodcirkulation og energien (blod og Qi). Moxa er fremragende til at opløse kulde og fugt i kroppen på grund af sin varmende effekt.
Kan anvendes ved fx gigtsmerter i leddene, kolde hænder og fødder, muskelsmerter og styrkelse af immunforsvar. Desuden har Moxa en afspændende effekt på psyken.

Øreakupunktur:

Øre akupunkture er en teknik til behandling af kroppen og dens organer via punkter på øret.
Øret afspejler hele kroppen dvs. at hvert lille punkt på øret svarer til et område på kroppen.
Der findes 2 former for øreakupunktur

Guasha:

behandlingen på huden langs meridiane med en håndredskab, typisk lavet af oksehorn, hvor stagneret affald stof trækkes fra og ilt tilførelse øges.

Akupresur:

kinesisk massage, der ikke blot arbejder med muskel afspænding, men også arbejde med meridianer i lang stræk.